Kemian seurat ovat valinneet Era Contentin Kemia-median uudeksi sisältö- ja mediakumppaniksi. Ensimmäinen uudistunut lehti ilmestyy ensi vuoden alussa. Samalla myös lehden verkkosivusto uudistuu.
Kemia-Kemi-lehti on kemian alan kotimainen ammattijulkaisu, jolla on yli 10 000 lukijaa. Lehden uutiskirjettä tilaa yli 4 600 alan asiantuntijaa ja päättäjää, ja nettisivustolla kemia-lehti.fi on yli 6 000 eri kävijää kuukaudessa.
Era Content vastaa Kemia-median sisällöistä ja mediamyynnistä ensi vuoden alusta lähtien. Yhteistyö lehden julkaisijoiden – Suomalaisten Kemistien Seura ry:n, Finska Kemistsamfundet rf:n ja Kemiallisteknillisen yhdistyksen – kanssa alkaa kuitenkin jo syksyllä sekä lehden että verkkosivuston uudistamisen merkeissä.
”Kemia-Kemi-lehdellä on tärkeä ja perinteikäs rooli seurojen jäsenlehtenä sekä kemian tuomien mahdollisuuksien viestinnässä ei-asiantuntijoille eli tavallisille ihmisille. Kemia-median uudistuminen on meille tärkeää, jotta seurat olisivat tulevaisuudessakin houkuttelevia myös nuorille. Nuorten tarpeisiin on vastattava. Saimme useita laadukkaita hakemuksia, joiden joukosta Era Content valikoitui mediakumppaniksi vahvan kokemuksensa ja teknisen osaamisensa vuoksi’’, Suomalaisten Kemistien Seuran puheenjohtaja Leena Otsomaa sanoo.
Sisältö- ja mediakumppanuus Kemia-median kanssa ovat uusin lisä Eran monipuolisiin sidosryhmä- ja asiakasmedioiden asiakkuuksiin.
”Kemian alan seurojen jäsenmediana Kemia-Kemi-lehdellä ja sen digikanavilla on vankka asema alan asiantuntijoiden arvostamana tiedonlähteenä. Vahvalla sisältöosaamisellamme vahvistamme entisestään jäsenten suhdetta ammattimediaansa. Kemia-median uudistuksen aluksi kartoitamme niin kemianseurojen, niiden jäsenistön, mainostajien kuin muidenkin sidosryhmien toiveet ja tarpeet. Meillä on jo ennestään asiakkaita kemian alalta, joten alan yritysten vahva merkitys Suomen kehityksen kannalta on huipputärkeää. On hienoa olla viemässä tätä kehitystä eteenpäin ja nostaa alan osaajia entistä enemmän esille”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava sanoo.
Era Content on vuonna 2014 perustettu strateginen sisältö-, viestintä- ja markkinointitoimisto, jonka liikevaihto viime vuonna oli 2,4 miljoonaa euroa. Erassa on töissä yli 30 osaajaa, joilla on vahva tausta media-alalta, mediamyynnistä, viestinnästä ja digitaalisesta markkinoinnista. Jatkuvien sisältö- ja viestintäkumppanuuksien ohella Eran ydintekemistä ovat brändi- ja strategiatyöt, konseptointi, valmennukset ja visuaalinen suunnittelu. https://eracontent.fi/